Přeskočit na obsah
Domů » Za jak dlouho lze snížit cholesterol – Tipy na snížení cholesterolu

Za jak dlouho lze snížit cholesterol – Tipy na snížení cholesterolu

  • Petr 

Udržovat si určitou hladinu cholesterolu je běh na dlouhou trať. Jeho výši ovlivňují různé faktory, mezi které patří například to, jak moc jsme aktivní (zda cvičíme nebo ne), jak se stravujeme, ale také například dědičné choroby (někteří lidé trpí vysokým cholesterolem, protože to prostě mají v genech). Pokud patříte do skupiny lidí, u kterých by mohl být cholesterol vyšší, je nasnadě začít žít zdravěji a nespoléhat se jen na léky, které vám lékař předepíše.

Kdo patří do rizikové skupiny?

Lidé, kteří jsou více ohrožení tím, že se u nich objeví vysoký cholesterol, jsou zejména lidé, kteří jedí málo ovoce a zeleniny, ale dopřávají si moučná jídla, smažená jídla, velké množství příloh, jako je rýže nebo brambory. Dalším rizikovým faktorem je sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Rozhodně se nemusí jednat jen o starší lidi nebo lidi obézní. Vysoký cholesterol může být nalezen také u dětí, a to je velice alarmující informace.

Tiché nebezpečí

Samotný vysoký cholesterol je nebezpečný v tom, že se obvykle neprojevuje. Teprve až s doprovodným onemocněním, jako je například vysoký krevní tlak nebo cukrovka druhého typu. Za normální hladinu cholesterolu považujeme hodnotu cholesterolu v krvi pod 5,2 mmol/l. Zvýšený cholesterol máte, když jsou tyto hodnoty od 5,2 do 6,2 mmol/l. A vysoký cholesterol máte, když je vaše hodnota nad 6,2 mmol/l.

Za jak dlouho lze snížit cholesterol?

Pokud začnete s dietou pro snížení cholesterolu a zařadíte také nějaký pohyb (stačí například rychlá chůze po dobu 30 minut denně), můžete se na první skutečné výsledky těšit nejdříve za 3 měsíce. Pokud se váš cholesterol sníží v rámci zdravějšího životního stylu, nemusíte brát doživotně léky, což vnímáme obvykle pozitivně (může dojít k problému s předepsáním dalších léků apod.).

Jak se zbavit vysokého cholesterolu?

· Zdravá strava.

· Dostatek pohybu.

· Žádné nízkotučné produkty!

· Do jídelníčku zařaďte více luštěnin a ořechů.

· Smažte co nejméně.

· Jezte ryby a mořské plody.

· Pozor na cukr.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *